Karaoke - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu Karaoke - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu

Karaoke

Blijf op de hoogte en volg Miranda

15 Februari 2017 | Vietnam, Da Nang

Twee volle dagen achter de rug. De betaling eindelijk bij de bank geregeld voor de matrassen. Ik had het al overgemaakt maar door een extra g is het ergens blijven hangen :-) Niet handig, al die Vietnamese namen lijken natuurlijk op elkaar.

14/2
Education met de kinderen. Dit keer ging het aardig goed met het leren tandenpoetsen en gezichtjes wassen. Daarna is het natuurlijk een groot feest en kunnen we weer vangen haha.Een van de jongetjes was eerder gevallen en had een enorm ei op zijn voorhoofd. Na een bezoek aan de dokter bleek het gelukkig mee te vallen. Zag er heel naar uit.

Bij de lunch kregen we nog van Anthony Valentijnsscholaatjes. Heel lief.. Anthony is een Vietnamese jongen die meeloopt als student.

In de middag weer naar de red cross orphants. Beetje naar vond ik het want een jongetje met een waterhoofd en misvormd lichaampje dat de hele dag in zijn bedje ligt bleek een ontsteking te hebben in zijn oor en dat hadden ze niet gezien. Ahh zo zielig. Iemand ging het schoonmaken en dan hoor je heel zachtjes gehuil. Pff dat breekt je hart. Had het er wel even heel moeilijk mee. En elke keer maar kindjes 'wisselen' om maar geen een te vergeten. Zou toch zielig zijn als er een tussenzit die helemaal geen aandacht heeft gehad. Dat is echt iets wat je mee neemt tijdens zo'n middag. Tenminste bij mij voelt het wel zo.

Na het eten op naar Karaoke. The Voice of Vietnam... wat een lawaai!! Het geluid was bar slecht en de muziek stond erg hard aan. Het was wel heel erg gezellig en we hebben zowel Engelse als Vietnamese nummers gezongen met Ly en Vie en haar vriendin. Je zit trouwens in een eigen kamer dus niets geen ontmoetingen met anderen.. Unieke ervaring vond ik.

Gisteren ook nog een 18-jarige jongen uit Nederland bij het vliegveld opgehaald. Leuke jongen dus dat komt vast goed met de Zwitserse meiden.

15/2
Vandaag eerst fysio met My. Een lichamelijk gehandicapt meisje waarmee je wel een beetje mee kunt communiceren. Erg lief en vrolijk en probeert je met klanken na te doen. Alle lichaamsdelen worden behandeld en op het laatst ook nog even staan met behulp van ons. Ondanks dat je soms wat angstig de oefeningen doet ivm lenigheid geeft het je wel een goed gevoel want je weet dat alles anders vergroeid etc. En ze vind het trouwens ook leuk om te doen en als het een beetje pijn doet laat ze het echt wel weten.

In de middag weer naar de kleuterschool om de kleuters Engelse les te geven. We waren even iets later want een vrijwilliger (Ronneke) voelde zich al een paar dagen niet zo lekker dus we zijn eerst even langs het ziekenhuis gegaan. Voedselvergiftiging dus medicatie meegekregen, hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

Ik vind de kleuters eigenlijk wel het leukste om te doen. Ze zijn zo lekker enthousiast, leergierig en gevoelig voor de mooie stickers die we aan het eind van de les uitdelen. Dit keer de klas met de jongere kinderen (3-4). Het ging over de kleuren die ze allemaal luidkeels konden mee schreeuwen. Maar met het spel vielen ze toch een beetje door de mand haha. We hadden ze in twee groepen verdeeld en hadden de kleurpapieren op de grond gelegd. Ik noem dan de kleur en wijs twee kleuters aan en dan moeten ze hinkelend naar de juiste kleur gaan en de eerste die er is heeft gewonnen. Hahaha, hinkelen kunnen ze supergoed!! Zoeken van kleuren moeten we nog even herhalen denk ik. Maar ach ze hadden lol en ondertussen herhaal je toch de kleuren en de uitspraak ervan. Met een high five voelen ze zich helemaal blij ondanks het niet vinden van de juiste kleur.

De les was al snel over dus op naar The Greenhouse voor het eten en daarna met z'n allen naar de Drakenbrug om een kopje thee te drinken en wat rond te wandelen. En zoals echte partyanimals om 21.00 uur weer thuis :-).

• 15 Februari 2017 - 20:12

Janna Erenstein:

Indrukwekkend verhaal ,zeker als je zoveel verschillende kinderen mee maakt !
    Maar als ik dit zo allemaal lees wel heel dankbaar werk,en zeker de moeite waard !
    Ik denk ,als je later deze verslagen leest,blij bent dat je dit toch allemaal waar hebt gemaakt,
    En weet waarvoor je het gedaan hebt !

• 16 Februari 2017 - 20:51

Akkelien:

wat een verhaal. heftig is het ook als ik dit zo lees. je doet goed werk. respect!