Watertank kleuterschool - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu Watertank kleuterschool - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu

Watertank kleuterschool

Blijf op de hoogte en volg Miranda

10 Februari 2017 | Vietnam, Da Nang

Vanochtend mocht ik weer naar de Hong Nhung school om les te geven aan twee groepen kleuters. Het thema was dit keer bodyparts en dan vooral het gezicht. Grappig want sommige woorden zijn bijna niet uit te spreken voor de kinderen. Zoals nose (de s is heel erg lastig) en mouth (de th laten ze achterwege). Maar ook al lukt het niet altijd zo goed.. ze blijven enthousiast en willen graag leren. Knuffelen trouwens ook :-) Maar als we zeggen be good dan gaan ze snel zitten op hun stoeltjes en bij be good slaan ze met de handen op hun knieen. Dat is een teken dat het leerprogramma gaat beginnen. Als spelletje hadden we puzzels maar ze waren iets te moeilijk voor deze groep. Een ging nog wel maar bij de rest werden ze erg ongeduldig (ik ook, begreep er ook niets van).

De watertank is geleverd dus het hoofd van de school had mooie kleren aan, er werden verschillende foto's gemaakt en de kinderen werden er speciaal voor uit de klassen gehaald om samen te poseren bij de watertank. Ze zijn er zo blij mee al voelt het voor mij wel wat ongemakkelijk. Samen hebben wij dit geld opgehaald maar gewoon dankjewel is prima hoor. Maar dit hoort erbij hoor ik van iedereen hier in het vrijwilligershuis.

Op de vrijdag hebben wij alleen in de ochtend vrijwilligerswerk dus na de lunch in de taxi naar Lady Buda op de berg. Ze staat (heel groot) op de berg met uitzicht op de zee. Even lekker rondgewandeld, foto's gemaakt. Kom tijd te kort hier! Daarna over het strand lopen en bij een tentje even wat drinken. Heerlijk die zeelucht. Zwemmen wat koud want het is erg bewolkt vandaag (nog wel 22 graden). Maar lekker rondlopen en genieten van de woeste golven is alleen al fijn.

Nu wachten op het avondeten en dan gaan we vanavond stad in. Naar de skybar, dit schijnt ontzettend mooi te zijn en natuurlijk supergezellig met de andere vrijwilligers. Zaterdag en zondag lekker naar Hoi An, supergezellig stadje. Dus even geen reislog van mij dit weekend. Maandag hoop ik weer wat van me te laten horen.

Dus... namens alle kindjes en de schooljuf!!! Dank jullie wel voor jullie bijdrage.

• 10 Februari 2017 - 12:08

Mam:

Mooi geschreven,leuke verhalen hoor en nu even tijd voor jullie zelf, geniet ervan.xxx

• 10 Februari 2017 - 18:59

Tukkertjes Uit Bathmen:

Mooie verhalen. Fijn dat je het naar je zin hebt.

Tukkertjes uit Bathmen

• 10 Februari 2017 - 21:10

Akkelien:

Mooi Miranda... Geniet van je weekend!

• 10 Februari 2017 - 22:33

Bertha Fledderus:

nog fijne dagen en geniet er van
    Gr,Bertha

• 11 Februari 2017 - 13:20

Janna Erenstein:

Nu ik dit allemaal zo lees,lijkt me dat ook een hele mooie ervaring,en ook al die blije mensen !
    Geniet ervan Miranda,leuke berichten allemaal,,we wensen je een fijn weekend.

• 11 Februari 2017 - 17:33

Hilleen:

Fijn weekend Miranda!!! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!

• 11 Februari 2017 - 18:23

Anton Dao:

Leuk om je reisverslag hier te kunnen volgen. Geniet nog van je weekend Miranda!