Social project Da Nang - Vietnam - Reisverslagen van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu Social project Da Nang - Vietnam - Reisverslagen van Miranda Tukker - WaarBenJij.nu

Social project Da Nang - Vietnam

Op maandag 6 februari ga ik als vrijwilliger werken binnen het sociaal support centrum in Da Nang, Vietnam.

Dit project is in Centraal-Vietnam opgezet in 2004 door een Mr. Viet. Mr Viet heeft zelf ook tijdens de Amerikaanse oorlog een moeilijk leven had. Veel dierbaren verloren en daardoor zelf als wees opgegroeid. Door zijn eigen ervaringen heeft hij besloten een centrum voor de kansarmen op te richten omdat hij zag dat vrijwilligerswerk op lange termijn een positieve invloed heeft. Onder het project valt een weeshuis en binnen het centrum heb je verschillende groepen: ouderen, ouderen met een beperking, weeskinderen en gehandicapte kinderen. Elk dagdeel ben ik betrokken bij een andere groep. Je hebt dus contact met jong en oud!

Alle bewoners/kinderen willen graag aandacht en liefde of het nu een pasgeboren baby of een oude vrouw van 100 jaar is!

De wereld en het beleid kan ik uiteraard niet verbeteren maar op deze manier hoop ik toch een kleine positieve bijdrage te kunnen leveren in het leven van deze bewoners. Een glimlach, een knuffel … daar doe ik het voor!